Det är bara död fisk som följer strömmen

Det var en gång en prinsessa som en gång bloggat på http://augustanaa.blogspot.com/ men som nu hittat ett nytt hem för alla sina tankar och känslor.

.. Och så inviger jag min nya blogg med ett ordspråk som en gammal klasskamrat sa till mig en gång. "Det är bara död fisk som följer strömmen". Jag tyckte att det passade bra in i sammanhanget nu när jag bytt från gammal blogg till ny, precis som många andra gjort före mig. Jag vill ju inte vara en copycat eller så men jag var så fruktansvärt trött på blogspot och alla dess begränsningar. Därför tänkte jag istället följa strömmen och ansluta mig till min vänskapskrets här, vilket för mig innebär att jag numera är en död fisk.

Dagens ordspråk passar även in eftersom Louise i veckan bestämt sig för att jag är en fisk. Jag minns faktiskt inte hur hon kom till denna insikt men så är det tydligen, vare sig jag vill det eller inte. Efter lite förhandlingar kom vi fram till att jag är en förvirrad Doris och det kan jag faktiskt acceptera.

Härmed avslutar jag, Doris mitt allra första inlägg här på min nya adress. Home sweet home!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0