Ordning och reda

Jag är en person som är ytterst förvirrad. Jag försöker att ha ordning och reda men jag lyckas sällan. Födelsedagar till exempel är något som jag är extremt dålig på att komma ihåg. Många gånger kan jag till och med tänka dagen innan att jag måste komma ihåg att gratta den där personen på sin födelsedag för att sedan glömma bort det dagen efter. Men hur ska man lyckas komma ihåg födelsedagar när man oftast inte ens vet vilken dag det är? Eller vilken månad ens? Idag till exempel så har jag försökt lösa luckor i aprilschemat och har flera gånger varit inne och snurrat i både mars- och majschemat istället. Igårkväll ställde jag om klockan på mobilen innan jag gick och lade mig för att jag inte skulle bli sen till jobbet idag nu när det är sommartid och allt. När jag väl kom där klockan tio blev jag förvånad över att tjejerna inte hade öppnat ännu och jag undrade om de hade missat att ställa fram klockan. Det hade de visst inte missat. Däremot hade min mobil ställt om sig automatiskt i natt så jag låg ytterligare en timme före. Förvirrande? Ja. Välkommen till min värld! Men jag har faktiskt koll på en sak. Eller nej, två. Imorgon fyller Victoria år (ja, den kunde jag faktiskt) och i övermorgon är det den 30e mars. Detta vet jag eftersom det då var exakt ett år sedan jag blev påkörd. Det är väldigt konstigt. På ett sätt känns det som en evighet sedan men på ett sätt så var det precis som igår. Jag blir ju påmind om det varje dag, för varje steg jag tar. Ibland blir jag nästan osäker på hur det hela gick till och undrar om jag kan ha varit så förvirrad att jag faktiskt klev rätt ut framför bilen? Jag är ju en förvirrad person, det har vi ju redan konstaterat. Men så förvirrad? Nej, det tror jag inte..



På tal om ordning och reda så finns det massa söta prylar från Ordning och Reda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0