Sunday bloody sunday

Idag har jag haft den perfekta söndagen! Jag sov till klockan ett och låg och drog mig i ytterligare en halvtimme tills Daniel ringde. Då fick jag förflyttat mig till soffan där jag låg och latade mig i ytterligare en halvtimme innan jag orkade resa på mig för att äta något. Det bästa av allt var att jag hade pastasallad och tzatziki över från gårdagen så det var bara att ta för sig, utan att behöva ställa sig och fixa någonting. Ett annat plus är att jag igår var såpass duktig att jag plockade undan ganska mycket så idag var det inte mycket till stök kvar. Klapp på axeln till mig själv!

Efter att ha ätit drack jag några koppar kaffe, zappade mellan olika tv-program och engagerade mig i datorn lite då och då. Katten var också seg och tillbringade mycket tid liggandes på min mage. Solen sken ute vilket gjorde det varmt och behagligt att ligga på soffan.

Jag unnade mig själv ett par timmars dötid innan jag gjorde mig i ordning för en fika på stan med min bror, Petra och Emil. Det blev fika på Espresso House på Vallgatan där jag svepte en latte macchiato och åt en grillad ciabatta med ost, skinka och tomat. Vi diskuterade livet och började smida planer, som för er är hemlighetsstämplat (moaha). Vi lämnade fiket upprymda och förväntansfulla för vad som komma skall.

Jag hade sådan tur att Tony och Petra skulle åka förbi hemma hos mamma för att hämta mammas bil och jag fick chansen att hämta lite viktiga papper som jag inte fått tummen ur att hämta ännu. Nu kan jag äntligen kontakta försäkringskassan för att kunna få gå på sjukgymnastik på arbetstid, yeyy!

Väl hemma igen har jag ordnat matlådor så att jag har på jobbet ett par dagar framöver och fått igång diskmaskinen. Jag har fortfarande lite städande att göra efter sexpartyt igår men det får vänta till en annan dag. Har trots allt fått gjort en hel del vettigt idag trots att jag slöat bort hela förmiddagen. En bra söndag helt enkelt. Nu är dags för sängen här strax, så jag önskar alla en god natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0