Dagen som är tillägnad mig

Idag är det tisdag och jag har en efterlängtad ledig dag! Efter att ha jobbat sjuk och slitit hela helgen så har jag gett mig själv tillåtelse att bara vara hemma idag utan några tvång eller måsten. Sjukgymnastik, tvätta, städa och sådant där annat tråkigt som man vanligtvis måste klämma in på sina lediga dagar får vänta för idag är det min dag. Och Nikitas också verkar det som. Hon springer runt här som en vilde och jagar något osynligt i luften, hoppar och studsar.. Ja, lever livet helt enkelt.

Min dag har just börjat, för jag har även tillåtit mig själv att ta en lång sovmorgon. Med mobilljudet avstängt räddade jag mig själv från tre telefonsamtal, varav två av dessa var vid klockan 8 imorse. Det hade inte varit uppskattat att bli väckt vid den tiden om jag mot all förmodan glömt att stänga av ljudet på mobilen. Men nu lyckades jag ju undankomma detta galant och vaknade vid kvart över 12.

Efter att ha legat kvar i sängen en stund ringde telefonen och efter samtalet beslöt jag mig för att det var dags att gå upp. Det är ju trots allt skinande solsken ute! Jag försökte öppna balkongdörren för att få in lite vårdoft men snön som inte hunnit töa bort ännu blockerar balkongdörren så jag gav ganska snart upp. Jag insåg också ganska snart att min lilla vilde hade tagit tillfället i akt att rymma ut på diverse äventyr om jag hade haft balkongdörren öppen och eftersom det inte är så uppskattat bland grannarna så var det nog lika bra. Jag får nog se till att ta en promenad senare för att kunna njuta av vårvädret.

Nu blir det frukost (eller lunch) för min del och en obligatorisk kopp kaffe. Ciao!

Kommentarer
Postat av: MissIL

Coolt!

2010-03-02 @ 22:31:24
URL: http://medmissiler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0