Omväxling förnöjer

Idag har varit en helt underbar men ack så jobbig dag. Går det ihop? Nej. Men så är det ju med det mesta som gäller mig. Det är tisdag och min lediga dag eftersom jag har jobbat hela helgen. Vanligtvis brukar jag planera in sovmorgon men idag hade jag dessvärre inte den valmöjligheten eftersom jag hade en bokad tid hos fotografen där mina ärr skulle fotograferas och dokumenteras. Jag fick åka förbi mamma en stund innan för att få hjälp att kamma fram ett ärr ur hårbotten. Som tur är ligger fotobutiken tvärs över gatan från mammas jobb så det blev ingen omväg för mig. Jag dök upp hos mamma precis lagom till morgonfikat och blev bjuden på kaffe och smörgåsar. Efter fotograferingen strosade jag runt i affärer i en timme innan vi behövde åka till banken för ett möte. Det var under den här tiden som jag insåg att min mobil slutat att fungera helt och hållet. Mobillös fick jag vandra tillbaka till mammas jobb och sitta av tiden istället eftersom vi annars inte skulle kunna höras om en mötesplats. Väl hos banken fick jag goda besked om ett lånelöfte men när vi räknade på lite boendekalkyler så insåg jag att jag nog får tänka om lite gällande områden och pris om jag ska kunna köpa lägenhet, vilket var en besvikelse. Så nu vet jag inte riktigt hur jag vill göra. Däremot så visste jag vid det laget att min kropp var i stort behov av en fika och tur som jag har så ville Viktor göra just detta med mig idag. Han frågade redan igår och vi kom överens om att vi skulle höras idag. Jag insåg så fort jag klev innanför dörren hemma att detta var en omöjlighet. Hur skulle vi kunna höras när jag var telefonlös? Ingenting är omöjligt! Jag letade upp en hemsida där man kunde skicka gratis sms och skickade iväg ett till Viktor där jag sa åt honom att logga in på facebook. Det gjorde han och just när vi skulle planera dagen så dog mitt internet. Jag kände paniken komma och försökte kväva ett skrik. Jag försökte intala mig själv att jag skulle behålla mitt lugn och startade om datorn. Flera minuter gick och datorn kom inte igång. Lugn Tina, lugn. Ett nytt försök och ingenting händer. En eller två tårar kommer fram. Gud måste hata mig. Ett par försök senare är datorn igång, internet fungerar och jag kan planera med Viktor som hämtar upp mig en stund senare. Vi lämnar in min mobil för att veta att den är körd, död, kaputt, byebye. Vattenskadad tydligen, men jag har ingen aning om hur den kan ha blivit det. Så jag går femtio meter bort till Telenors butik och beställer en iPhone som plåster på såren. Det är jag ju faktiskt värd. Den har en leveranstid på minst två veckor så tills dess har jag fått byta batteri i telefonen och går bara och fruktar en hemsk död för min gamla mobil. Den ska tydligen kunna fungera ett tag med ett annat batteri men vem vet? Med min tur lägger den säkert av mitt i natten och låter mig försova mig till jobbet. Men nu ska vi inte vara bittra för jag har faktiskt en iPhone att vänta! Och jag har fått umgås med min prins idag. Dagen till ära bjuder jag på ett gammalt foto på oss två <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0