Uppdatering tack

Men oj! Vart har jag hamnat? Jag tycker jag känner igen mig.. Jo, men här har jag varit förr. Det är ju min blogg! Här är det sig likt och väldigt, väldigt dött. Nästan spöklikt. Och vem beror det på? Jo, mig själv. Men jag har haft så otroligt mycket med jobbet det senaste och när jag väl varit hemma så har hjärnan knappt fungerat. Och hur ska man då kunna blogga? Det hade ju blivit "ughmdm udyna kfjppff haiuu" och annan geggamojja. Kanske inte så spännande att läsa. Men nu har jag tre dagar ledigt från jobbet och äntligen fungerar hjärnan igen!

Sedan sist så har det hänt en del. Jag jobbade nästan tvåhundra timmar förra månaden och fick i efterhand veta att jag inte fick lov att jobba så mycket. Därför blev jag ofrivilligt ledig en hel del denna månaden, vilket i och för sig har varit skönt bortsett från att allt jag behöver göra på jobbet ligger och hopar sig i en förskräcklig hög som bara väntar på mig. Mindre roligt.

Jag har börjat titta på lägenheter och har bokat tid för ekonomisk rådgivning hos banken. Än så länge har jag hittat en hel del fina lägenheter som passar in på mina kriterier men man ska ju aldrig ta första bästa så jakten är fortfarande i gång.

Våren verkar ha fört med sig ett bättre humör och jag har haft lust till mer än vanligt. Det har därför blivit en del vinkvällar och utgångar vilka har resulterat i bättre kontakt med mina nya arbetskamrater. Och det gillar vi!

Katten har blivit galen igen i och med våren. Hon står och trycker vid ytterdörren varje dag och bara väntar på att den ska öppnas av någon så att hon kan smita ut. Jag försökte ta en promenad med henne i koppel vilket slutade med att hon la sig på rygg på marken och ålade sig för att komma ur selen. Grannarna råkade just då gå förbi med sin hund och katten studsade upp i min famn för att lämna mindre trevliga rivmärken på händer och armar tillhörande matte. På nätterna ska det klättras, lekas och busas vilket inte matte uppskattar så jag har börjat stänga ute henne. Eftersom alla mina tidigare knep för att hålla henne ute endast har fungerat under en begränsad tid så har jag nu kommit på en ny grej. Jag barrikaderar dörren med en tung låda så att hon inte kan ta sig in. Detta förhindrar dock inte det lilla odjuret från att hoppa på dörrhandtaget och detta gör hon oavbrutet trots att dörren aldrig öppnar sig. Jag har fått lära mig att leva med oljudet och försöker sova bort det. På dagarna är hon dock allt annat än jobbig. Då är hon så tacksam över att ha sin matte hemma och då ska det kelas hela tiden. Man ska ligga på mattes mage, i knäet eller på axlarna. Och rör sig matte så följer man efter överallt. Skulle man bli utestängd från badrummet så ska det jamas tills man blir insläppt. Galning.

Grannarna har imponerat mig genom att först sätta upp en lapp innan de skulle ha fest, vilket aldrig tidigare har hänt och sedan genom att inte föra ett ljud när festen väl var igång. Jag hörde ingenting, absolut ingenting. Helt otroligt!

Sjukgymnastiken går som vanligt inte framåt. Jag skyller ofta på tidsbrist vilket i och för sig är sant men det hänger också på mitt bristande intresse. Jag vet att det är för min egen skull och att jag verkligen måste men jag har ingen som helst lust eller motivation till att gå dit. Suck och stön.

Jag har äntligen fått tummen ur att förnya mitt leg. Louise och jag har pratat om detta i flera månader eftersom även hon var i behov av ett nytt så vi spikade äntligen ett datum för att få detta gjort. Kruxet var att Louise inte hade något pass som kunde styrka hennes identitet och inte heller någon släkting med sig. Jag fick inte lov att styrka hennes identitet så det var bara jag som fick mitt fixat. Min stackars rödhåriga vän!

Jag har den senaste tiden fått ordning på min ekonomi efter en lång process med försäkringskassan och har betalat tillbaka vartenda öre till min mamma som hjälpt mig under min sjukskrivning när försäkringskassan inte betalade ut någonting. Jag har idag betalat alla räkningar trots att lönen inte kommer förrän imorgon och betalat av min soffa som jag egentligen skulle betalat av i ett och ett halvt år till. Det känns som en riktig lättnad. Skuldfri på alla sätt, lagom till mitt möte på banken.

Idag ska jag på en lägenhetsvisning för att vara ögon åt min kusin som även hon letar efter en bostadsrätt. Hon jobbar sent och har ingen möjlighet att gå så då får kusin rycka in!

Ja, där kom en ordentlig uppdatering som kanske fungerar som plåster på såren för att jag glömt bort min blogg en längre tid. More to come soon! Ciaooo

Kommentarer
Postat av: MissIL

HEhehe härligt med en uppdatering :)

2010-04-24 @ 05:01:17
URL: http://medmissiler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0