Bittersweet

Efter en alldeles för lång och risig vinter så är jag ganska tacksam för att våren börjat komma. Det finns så mycket bra med våren och sommaren som gör att humöret stiger märkbart hos de allra flesta. Jag har tidigare pratat om hur sommaren är min årstid och att jag ser mig själv som sommarbarn men faktum är att våren är minst lika trevlig. Det är ju den som inleder sommaren med ljus, grönska, fågelkvitter och fräscha dofter. Men här finns faktisk ett minus vilket har att göra med just det där med grönska och fräscha dofter, nämligen pollen. Jag börjar redan känna hur det sticks och klias i ögonen, hur näsan rinner varje gång man böjer sig framåt men ändå av någon konstig anledning lyckas man inte kunna andas genom den. Underbara allergi! Det gör ju känslan för vår till en bitterljuv känsla. Och på tal om bitterljuvt så bjuder jag här på en gammal goding i musikväg. Godnatt!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0